donderdag, november 16, 2006

Adrie op de OWD

na het enoverende dagje gesprekken, beurzen, college's, komieken en trendwatchers van Olympisch formaat rest mij nu geheel volgens opdracht van school mijn bevindingen te "bloggen". En zie hier mijn eerste blog ooit. In ieder geval wil ik meteen even aangeven dat ik me zou moeten melden aan de poorten van het prachtige Beatrix gebouw om 9:15 om gezamelijk naar binnen te gaan en te genieten van Wilko Terwijn, (ik hoop dat ik de naam goed heb) Een vroege maar nuttige ïjsbreker" althans, zo ervaarde ik het. Helaas moet ik mededelen dat ik het seminar van 12 uur gemist heb omdat ik mijn weg niet goed kon vinden in het gebouw, en kwam ik niet verder dan de gratis koffie op de beursvloer. Het eerste seminar of hoe dat dan ook heet dat ik bijwoonde was "pimp my course" een populair thema want het was er behoorlijk druk.

idee was dat 2 groepen een persoon met een "probleem"centraal zetten om zo met de gehele groep en een eigen expert te zoeken naar digitale oplossingen, ofwel. Waar nodig het nut van ICT gebruiken om de leerervaring te bevorderen. We kwamen tot leuke ideeën en hebben hopelijk nog een opdracht voor de ADC binnen gesleept!

Het derde seminar, dus eigenlijk mijn tweede was edu@2020. een informatief college eigenlijk waarin volgens mij leraren uit Amerika, Engeland en Nederland debateerde over hoe het universitair, en/ of hoger onderwijs erbij zou liggen in 2020. Begeleid door een film, gemaakt door de Amerikaanse leraar of professor als ik me niet vergis dat een zéér commercieel beeld schetst van de toekomst voor het onderwijs.

De dag werd afgesloten door een trendwatcher op leeftijd, maar nog zéér scherp en snel. Hopelijk is het allemaal niet zo ernstig als geïmpliceerd wordt, en kunnen wij Nederlanders danwel Europeanen nog wat inbrengen tegen dat Aziatisch geweld. Ik zou het willen samenvatten als een persoon die bij uitstek geschikt is de wereld te vertellen hoe het ervoor staat met de wereld.

Deze dag was inspirerend en informatief, wij als studenten hebben een aantal ideeën opgedaan om onze eigen school te verbeteren!

permalink| geplaatst door Adrie Mooi:| 10:53 p.m.

Reacties: Een reactie plaatsen

<< Home