vrijdag, november 10, 2006

Live HD videoconfencing tijdens de surfdagen.

De Digidoco is binnen de Fontys locatie Eindhoven TF een ontmoetingsplaats voor docenten om elkaar te ondersteunen bij het experimenteren en implementeren van (nieuwe) ICT toepassingen binnen het onderwijs.
Jean Jamin is een van de grote trekkers van dit initiatief. Toen ik vandaag vroeg welke projecten er op dit moment rondom de digidoco liepen vertelde hij enthousiast dat men aan het experimenteren was met een HD videoconferencing opstelling, om tijdens de Surfdagen een live verbinding te maken met de Digidoco.

Nieuwsgierig als ik was moest ik natuurlijk even gaan kijken naar de opstelling. Hoewel het een beetje rommelig overkomt ziet de opstelling er toch wel indrukwekkend uit.

Alle medewerkers van de locatie zijn al uitgenodigd om tijdens de surfdagen te komen kijken om de zelf de verschillende mogelijkheden van HD videoconferencing te ervaren. Hopelijk zijn er ook daadwerkelijk een hoop docenten die dit gaan doen en zo enthousiast worden om ook eens met een dergelijke tool te gaan experimenteren. Ik zal in ieder geval eens een afspraak maken met mijn eigen team om elkaar tijdens de surfdagen online te ontmoeten.

permalink| geplaatst door Unknown:| 10:57 p.m.

Reacties: Een reactie posten

<< Home